Kundtjänst

Hur använder jag webshopen?

Så här gör du:
Plocka ihop de produkter du önskar köpa genom att klicka på "Lägg i varukorg" vid respektive produkt. Produkten läggs då i din varukorg som du hittar längst upp på sidan.När du vill beställa varorna du har i varukorgen så klickar du på varukorgen och följ sedan instruktionerna för betalning. Du får sedan en orderbekräftelse till din e-post

Ibland har vi inte allting på lager. I sådana fall tar vi kontakt med dig, för att berätta om leveranstiden.

Leverans och betalning:
Om vi har varorna i lager så är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. I annat fall tar vi kontakt med dig, för att berätta om leveranstiden. Alla ordrar över 500:- levereras fraktfritt inom Sverige. Vid leverans till utlandet kan frakten bli dyrare beroende på var du bor, paketets vikt mm. I sådana fall tar vi reda på fraktkostnad och kontaktar dig innan vi skickar din beställning.

Genom vårt samarbete med Ecster kan du välja att betala mot faktura, betal-/kreditkort, räntefri delbetalning eller Swish.

Ångerrätt:
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20050059.htm). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten om bland annat:· en vara som på grund av sin beskaffenhet snabbt kan försämras eller bli för gammal. Exempel på produkter som faller inom denna definition är pickuper, nålar, rör, projektorlampor, in ear-hörlurar etc.· en förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. en musik-CD) där förseglingen har brutits.

Vill du returnera en vara ber vi dig att återsända den i sitt kompletta originalemballage. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.

Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med oss innan du skickar tillbaka varor. Vid åberopande av ångerrätt:· Meddela oss inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen.· Returnera varan, i orginalemballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss.· Varan ska vara komplett och i väsentligen oförändat skick. Alla tillbehör (fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen. Vi förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Vi rekommenderar att du skickar försändelsen på ett sådant sätt att den är spårbar. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut. När vi har mottagit varan återbetalar vi hela beloppet snarast möjligt, dock senast inom 30 dagar.

Reklamation:
Du har två års garanti om inget annat anges, precis som när du köper något i vår fysiska butik. Utöver garantin gäller konsumentköplagen, KKL, vilket ger dig rätt att reklamera ursprungliga fabrikationsfel i en vara i upp till tre år efter att varan mottagits. För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa kvitto eller faktura.

Behandling av personuppgifter:
När du gör en beställning i vår webshop behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall så ordnar vi detta.

Adresser

Paketreturer skall alltid skickas på ett sådant sätt så att de levereras till butiksadressen, EJ till ett utlämningsställe.

Ljudmakarn AB
Drottninggatan 90B
111 36 Stockholm
08-246600

Brev:

Ljudmakarn AB
Drottninggatan 90B, TH, 1TR
111 36 Stockholm